zaterdag 16 februari 2013

Zwanenfeestje part 2

Roos birthdaypartyoutfit1c

Ik ging dus 'all the way' voor Roos haar feestje. 
Na het tafelkleed en de uitdeelzakjes ging ik over tot de outfit van de jarige. Ik dacht zwaan, Roos dacht zwanenmeer. Ideaal, want wat doen 5jarige meisjes liever dan zich verkleden in een ballerina.
Zelf maken zag ik niet meer zitten en dus trok ik naar dé Zweedse kledingketen en vond er alles wat ik nodig had.  Het zachtroze balletpakje flockte ik nog met dezelfde zwaan als het tafelkleed.
Ook aan de kroon verspilde ik geen zelfmaakenergie. Een gouden exemplaar en wat mintkleurige pluimpjes uit de AVA en wat fluoroze washitape volstonden prima.
Verjaardagsfeestje Roos (6 van 14)

Roos nodigde 3 meisjes en twee jongens uit. En allemaal kwamen ze verkleed als ballerina (m/v). Prachtig was dat.

De aankleding van het feestje gebeurde volledig in de kleuren roze en mint. Oh how I love mint.
De veertjes vond ik in de AVA en hingen we met gouddraad en washitape rond de stoel van de jarige. In de plaats van de klassieke vlagjes, kozen we honeycomb bollen in verschillende tinten en formaten. Ik kocht ze bij deze vintage online feestwinkel die ik van harte kan aanbevelen.
Verjaardagsfeestje Roos (2 van 14)
Verjaardagsfeestje Roos (4 van 14)
Verjaardagsfeestje Roos (5 van 14)

Een zwanenfeestje vraagt om zwanen. Een maand lang stopte ik om de zoveel dagen in de kringwinkels van Gent en Ronse met een leuke buit als gevolg. 5 zwanen voor de luttele totaalprijs van 4,60€. Twee zwanen kleurde ik met spuitverf in mint en roze. Ze dienden als reservoir voor snoepjes, lichtstokjes en vuurstokjes.
Verjaardagsfeestje Roos (10 van 14)
Verjaardagsfeestje Roos (11 van 14)

In tegenstelling tot wat de foto's hierboven doen vermoeden was het feestje niet voor 'OS', maar voor 'ROOS'. De eerste twee letters waren echter niet tijdig droog.
Verjaardagsfeestje Roos zwaan (13 van 14)

Roos wou taart in plaats van pannenkoeken of wafels. We  bakten samen wat cupcakes die ze feestelijk versierde. De taart maakten we naar dit voorbeeld. Het is gewoon 4/4 cakebeslag, gekleurd met roze en mintgroene voedingskleurstoffen. De lagen werden gestapeld met ertussen opgeklopte slagroom en stukjes ananas.
Verjaardagsfeestje Roos (9 van 14)
Verjaardagsfeestje Roos zwaan (3 van 12)

Verjaardagsfeestje Roos zwaan (2 van 12)
Verjaardagsfeestje Roos zwaan (6 van 12)
Verjaardagsfeestje Roos zwaan (7 van 12)

Ik had het niet gedacht, en had daarom als alternatief de cupcakes voorzien, maar alle kindjes vonden de taart heerlijk.
Verjaardagsfeestje Roos zwaan (8 van 12)

Voor en na de taart hadden we wat activiteiten gepland. Janne maakte voor haar zus een muzikale pak. Ik was blij dat ik hem zelf niet hoefde te maken, Janne vond het superleuk om te doen en Roos was in de wolken met de activiteit. Win x 3.
Verjaardagsfeestje Roos zwaan (1 van 12)

Na de muzikale pak was er balletles door juf Stien en juf Janne (handig toch zo twee grote dochters), aten we taart en speelden de kindjes wat vrij. Daarna schudden we nog een knutselactiviteit uit de mouw. Uit schoendozen had ik stevige kartonnen cirkels geknipt waarop de kindjes een gezicht konden maken. Inspiratie alhier. Goed voor een drie kwartier rust aan tafel.
Verjaardagsfeestje Roos zwaan (10 van 12)
Verjaardagsfeestje Roos zwaan (12 van 12)

Ik denk dat ik nu een carrièreswitch naar partyplanner ga overwegen, want dit was zo leuk om te doen!

44 opmerkingen:

  1. Amai, je hebt daar echt super veel werk in gestoken, fantastisch gewoon! Roos mag zich gelukkig prijzen met zo'n creatieve mama.
    Oh, en die eerste foto is ge-wel-dig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er een feestje uit om nooit te vergeten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mint, mint, mint, mooi, mooi, mooi! Nog veel plezier met nagenieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vraag aan die webshop of je all-in-pakketjes mag aanbieden bij hen, want het zou je goed afgaan, partyplanner!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Niks zo tof als een goed themafeestje! En dit ziet er écht een goed themafeestje uit!
    Merci voor de link naar de feestwinkel, ik heb mij al moeten inhouden! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Amai, van 'all the way' gesproken. Totaal de max! En <3 de bollen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk zo een zwanenfeestje! Een dag om nooit te vergeten! Groetjes, Mij

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super! En Roos haar gezicht op die foto met het vuurstokje zegt alles... Ze zal zich dit nog lang herinneren!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De aankleding is subliem! Wat een idee om zwanen te sparen bij de kringloop. Jullie mooie meisje heeft een fantastisch feestje gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Cool zeg. Een partyplanner eerste class jij, zou ik zeggen!
    Ik maakte gisteren de uitnodigingen voor Fien haar feestje, en oh boy, ik krijg al stress, als ik dit perfect tot in de puntjes afgewerkt feestje zie. Nee partyplanner, 't zou niets voor mij zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die foto boven de 'kaarsenblazenfoto'... Om in te kaderen! Wat een prachtig kind.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je kunt zien dat er een klein meisje enorm heeft genoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ooh! Ooh! Ooh!! Die pluimpjes en die taart en een duidelijk gelukkige jarige :) Prachtig feestje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. En ook nog bedankt voor de link naar die party-winkel, love it!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een beauty die blonde diva van jullie. En wat een moeder. Zucht!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Amai, ik denk dat ik dit ga pinnen. Ik zal wel een hondjes versie moeten organiseren. Wat voor een verf gebruik je eigenlijk voor dat spuiten?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een hondjesversie, dat wordt ongetwijfeld ook een hit.

      Ik kocht de goedkoopste spuitverf uit de Hubo en dat werkt prima. In de Hubo hebben ze echt veel keuze aan kleuren, in de Brico helemaal niet...als het een tip kan zijn. Ik kan niet meteen op het merk komen, iets met 'color' in.

      Verwijderen
  17. Wow, wat een prachtig feest voor een prachtig meisje. Je hebt er veel werk ingestoken en alles zo mooi gecombineerd. Jaja, partyplanner, het gaat u goed af !

    Lieve groetjes,

    CreativEls
    http://koekjehaakjemaakje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat zag er een zalig feestje uit! Prachtige foto's. Chapeau!! Dan stel ik voor dat ik u bel als hier nog eens een feestje moet georganiseerd worden? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig! Ik was ook al druk bezig met het mint thema voor mijn meisjesverjaardag... Maar zucht! Ben blij dat ik nog drie maanden heb, én de lat iets minder hoog leg dan jij. Maar heerlijk om me aan te vergapen, alles is mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Knap gedaan! Die gekleurde zwanen zijn top!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mo gij zotteke, zoveel werk. Maar wel prachtig werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Zalig! Bedankt om dit met ons te delen! Stuk voor stuk pareltjes. Roosje is zo mooi! En zo gelukkig!
    Die bollen bestel ik me ook meteen!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Niet te doen!!! Amai, allemaal zo op elkaar afgestemd en perfect afgewerkt. En de foto's en kleuren zijn zo perfect!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dat ziet er geweldig uit! Bij mij is het woensdag ook een feestje voor mijn 5-jarige en ik ben ook van plan om een muzikaal pak te maken. Kan jij (of je dochters) me enkele tips geven over welke opdrachten ik daarvoor kan gebruiken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je even googelt op 'muzikale pak' vind je zeker inspiratie. Wat ik mij herinner is 'zo lang mogelijk op een been staan (vonden ze geweldig)', 'de prins kussen', 'modeshow lopen', 'van kleren wisselen',...

      Verwijderen
  25. prachtig gewoon!! ze moet wel supergelukkig geweest zijn!x

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Super! Die meid van jou heeft echt een geweldig feestje gekregen. Haar stralende gezicht zegt genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dat noem ik nu wel echt een zwanenfeest! :) Altijd leuk he zo feestjes organiseren!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Haha, met een Amerikaanse flair van partyplanning is dit toch wel erg goed gelukt zeg! ik weet nog een speciaal heksenfeestje waar mijn moeder, nog niet in de tijd van honeycomb ballen (jammer anders hadden er sowieso zwarte gehangen), helemaal voluit ging met decoratie en thema taart/outfits/huis/tuin/achterom/alles. Het is me bijgebleven en dus 'mijn leukste kinderfeestje ooit'. Ik durf te wedden dat Roos dit over 15 jaar ook zegt.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Superfeestje! Zo leuk ingekleed!
    Ik zie op de foto's van den hof dat jullie grind/kiezels liggen hebben.
    Weet je welke soort dat is?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. comblanchien, als ik het mij goed herinner. Als het nat is slaat het wat gelig uit, als het droog is eerder poederachtig wit.

      Verwijderen
  30. wow, wat een feestje zeg, dat doe ik je niet na!!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. geweldigfantastischzaligongelooflijkniettedoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een heerlijk feest!
    Echt superleuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Dit is een geweldig thema! En de decoratie zag er prachtig uit. Ik hou erg van de bollen, ik ga alvast eens kijken op de webshop.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Schoon! Wat een werk zeg. Maar 't resultaat mag er zeker wezen. En ik heb er verschrikkelijk veel zin in taart en cupcakes door gekregen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wauw je hebt er serieus werk van gemaakt. Wat een geweldig feest is dat geweest! En aan het blije gezichtje van Roos te zien ook 100% geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Okee ik ben diep onder de indruk! En nog voor het einde van al die mooie foto's, was ik al aan het denken: die moet party planner worden :).
    En mint... Ik ben ook al een tijdje in de munt fase, zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. wat wat een fantastisch feest en wat een leuke blog..lieve groet Miek van (ook blog!) www.kidsroomzuid.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen