donderdag 14 februari 2013

Zwanenfeestje part 1

Het thema van het eerste 'echte' verjaardagsfeestje van Roos, dat was gelijk evident na het kiezen van de stof voor haar verjaardagskleedje. Zwanen dus. Ik maakte een Pinterestbord aan en pinde er samen met Roos op los: taarten, koekjes, kleurencombinaties, decoraties, zwanen allerhande,... En zo kreeg het feestje stilaan vorm.

Project 1 voor het feestje was een tafelkeed. Ik liet mij inspireren door mijn 'diy-fabric'- en  'stamps'-borden op Pinterest en schafte mij 3 meter witte DITTEstof en textielverf aan. Ik boorde de stof af met de overlock en muntgroene draad en ging aan het stempelen. De zwarte zwanen werden opgevrolijkt met een gouden kroontje en een roze halsketting.  Dat zwart en goud houdt goed stand in de was, dat roze daarentegen verbleekt enorm.
Verjaardagsfeestje Roos zwaan (3 van 4)
Verjaardagsfeestje Roos zwaan (4 van 4)

Na uren / dagen twijfelen over hoe ik die zwanen zou positioneren, willekeurig of in een vast geometrisch verband, hakte mijn neurotische kant de knoop door. Symmetry rules.
Verjaardagsfeestje Roos (3 van 14)

Ook de overschot van de stof bestempelde ik lustig verder en daar maakte ik knikkerzakjes mee voor de  kleine gasten, 2 jongensversies en 5 meisjesversies. Dit inspireerde mij.
Verjaardagsfeestje Roos (13 van 14)

Meer feestjestoestanden volgen later.

30 opmerkingen:

  1. Moooooi! Ik hou van thema's, en dit is ook nog eens een prachtig thema! En de combi met mintgroen (ofwel muntgroen op z'n Belgisch :)) vind ik super, maakt het net wat frisser. Ik zit op moment in de ' ik hou van mint fase' dus alles met een mint accentje is prachtig! Veel plezier met Roos' feestje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het schitterend om te zien hoe ver je gaat in de uitwerking van het perfect gestylde feest.
    Dat tafellaken is zo mooi! En die gespoten potjes en die zakjes én de jurk. Een streling voor het oog!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mor zo tof! En hoe straf,... Ik belde gisteren nog naar den Banier om te vragen of ze er spul verkopen om op stof te stempelen ;)
    Roos zal wel in de wolken geweest zijn met zo'n feest, dat tot in de puntjes verzorgd is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat super bedacht en wat mooi gemaakt zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh wauw! Wederom tot in de punten... En ik zou ook gegaan zijn voor de neurotische manier :-).
    Annick

    BeantwoordenVerwijderen
  6. een feest uit de boekjes! Schoon, schoon, schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tof hoor die zwaantjes! Dat wordt weer een resem blije kindjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Symmetry rules! Ik zou daar ook mijn hoofd over breken.
    Benieuwd naar deel 2.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schitterend! Zwaantjes worden nog de nieuwe uiltjes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo'n tof thema. En zo goed uitgewerkt. Ben al benieuwd naar deel 2.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. fantastisch!! hopelijk kan ik het ooit opbrengen om zelf zo'n mooie feestjes in elkaar te steken...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo mooi gedaan. Ben fan van het tafelkleed met zwarte zwanen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. dat moet een heerlijk feest geweest zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. waw! Echt te gek. Kan me voorstellen dat je er zelf ook plezier aan beleeft, het is gewoon AF!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo! Ik heb je genomineerd voor de Liebster Blog Award. Meer info daarover vind je op mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Love your tablecloth, those swans are really beautiful.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk zo werken in een thema voor een feestje. Je kan er je creativiteit helemaal ik kwijt ! En met mooie en leuke resultaten.

    Lieve groetjes,

    CreativEls
    http://koekjehaakjemaakje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  18. zalig, zo'n themafeestje! Alles is zo perfect! En dat tafelkleed ... waw!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik vroeg me al af wanneer ik even kon binnenkijken! Tof, tof. Gij gouden medaille der beste-moeder-wedstrijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. oooh, ik had deze nog niet gezien?! prachtig gewoon weg!!

    BeantwoordenVerwijderen